loading...

پرستاري

پرستاري

بازدید : 226
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

نكات اصلي
مراقبت در خانه به كمك‌هاي حرفه‌اي در زمينه‌ي نيازهاي پزشكي يا كارهاي روزانه گفته مي‌شود. اين مراقبت‌ها معمولا از طرف دستياران امدادهاي خانگي، پرستار آقا مستخدمين شخصي و يا همراهان ارائه مي‌گردد. براي دسترسي و تهيه اين خدمات با اعضاي كادر درماني خود مشورت كنيد.

نكات اصلي
مراقبت در خانه به كمك‌هاي حرفه‌اي در زمينه‌ي نيازهاي پزشكي يا كارهاي روزانه گفته مي‌شود. اين مراقبت‌ها معمولا از طرف دستياران امدادهاي خانگي، پرستار آقا مستخدمين شخصي و يا همراهان ارائه مي‌گردد. براي دسترسي و تهيه اين خدمات با اعضاي كادر درماني خود مشورت كنيد.

خدمات مراقبت در خانه شامل خدمات حرفه‌اي پزشكي و خدمات حمايتي است كه در منزل، به افرادي كه احساس نياز به آن مي‌كنند ارائه مي‌شود. يك شخص مي‌تواند در زمان هاي مشخصي براي ريكاوري از يك عمل جراحي يا يك دوره طولاني بستري در بيمارستان به اين خدمات نياز پيدا كند. آن ها كه چشم‌انداز طولاني‌تري براي درمان و مراقبت دارند، مي‌توانند مدت بيشتري از اين خدمات بهره ببرند.
دريافت خدمات مراقبت در خانه اغلب به شخص مبتلا به سرطان امكان مي‌دهدكه زمان كمتري را در بيمارستان بگذراند. همچنين مي‌تواند مايه آسايش بيشتر مراقبين ديگر حاضر در خانواده باشد، چه آن‌ها كه به همراه بيمار در منزل زندگي مي‌كنند چه آنها كه در مكان ديگري اقامت دارند.
مراقبت در خانه مي‌تواند به عنوان يك گزينه براي اشخاصي باشد كه تحت درمان‌هاي بازپروري هستند. علاوه بر آن افرادي كه در زمينه كارهاي روزانه خود از جمله استحمام، آشپزي و تميزكاري نياز به كمك دارند مي‌توانند خدمات مراقبت در خانه را در نظر بگيرند افرادي كه با گونه‌هاي پيشرفته‌تر سرطان دست و پنجه نرم مي‌كنند ميتوانند خدمات پيشرفته‌تري هم در زمينه مراقبت در خانه دريافت كنند. (اصطلاحا مراقبت hospice)
افرادي كه بصورت حرفه‌اي خدمات مراقبت در خانه را ارايه مي دهند
طيف گسترده‌اي از مشاغل قادر به ارايه اين خدمات هستند ازجمله پزشكان و پرستاران.
مددكاران مراقبت‌هاي در خانه. چنين شخصي در زمينه كارهاي روزمره از جمله آشپزي، استحمام، پوشيدن لباس، استفاده از توالت و جا به جا شدن در منزل كمك مي‌كنند. بعضي از شاغلين به اين حرفه آموزش‌هاي ويژه‌اي مي‌بينند تا خدمات پيشرفته‌تري را در كنار يك پرستار آقا ارايه دهند؛ براي مثال مراقبت‌هاي مربوط به زخم‌ها و جراحات يا اوستومي‌ها. اوستومي ostomy به شكافي اطلاق مي‌شود كه بوسيله جراحي در سطح پوست براي خارج كردن برخي ضايعات از بدن (مثل محتويات دستگاه گوارش يا لگن) از آن استفاده مي‌شود.
همراه بيمار. يك همراه مي‌تواند به كساني كمك كند كه نمي‌توانند به سهولت بيرون از خانه بروند يا به‌تنهايي در خانه بمانند. بعضي همراهان ميتوانند كارهاي سبكي هم انجام دهند مثل آماده‌كردن ناهار. يك همراه مي‌تواند براي فراغت ساير مراقبت‌كنندگان، همراه شخص بماند. اكثر همراهان به شكل داوطلبانه در زمينه مراقبت در خانه فعاليت مي‌كنند، بعضي‌ها هم از سازمان‌هاي درماني و حمايتي مربوطه مبلغي بعنوان دستمزد دريافت مي‌كنند.
مستخدم شخصي. يك مستخدم شخصي مراقبت‌هاي شخصي بيمار را تامين ميكند بعلاوه‌ي برخي كارهاي سبك خانگي مثل آشپزي و رخت‌شويي.
چگونه يكي از ارائه‌كنندگان اين خدمات مراقبت در خانه را پيدا كنيم؟
براي پي بردن به اين كه بيمار به چه خدمات مراقبتي‌اي احتياج دارد‌ ترجيحا با اعضاي كادر درمان صحبت كنيد و برنامه‌اي براي مراقبت از شخص تدوين كنيد. انواع موسسات و آژانس‌هايي كه در اين زمينه فعاليت مي‌كنند شامل موارد زير هستند:
موسسات مددياري خانگي. اين موسسات پرسنل مراقبتي ويژه‌اي براي هر شخص مراجعه‌كننده اختصاص مي‌دهند و بر آن‌ها نظارت مي‌كنند. اين كادر مراقبت در خانه شامل اعضاي گوناگوني مي‌تواند باشد: پرستاران، تراپيست‌ها، مددكاران مراقبت‌هاي در خانه و ... بسياري از اين موسسات به شما در برنامه‌ريزي براي مراقبت از بيمارتان هم كمك خواهند كرد. اكثر اين موسسات داراي گواهي‌نامه‌هاي مرتبط با فعاليت‌هاي مراقبتي و سلامتي‌شان هستند. اين موسسات افراد شاغل زمينه مراقبت در خانه را غربال، استخدام و كنترل مي‌كنند و هزينه و دستمزدشان را پرداخت مي‌كنند و همچنين نياز شخص دريافت كننده را هم مي‌سنجند.
موسسات كمك رسان در امور مراقبت در خانه و خانه داري. اين موسسات معمولا امدادگران مراقبت در خانه، مستخدمين شخصي و همراهان را تامين مي‌كنند. اكثر اين موسسات با افراد موردتاييد و استخدام خود فعاليت مي‌كنند كه بار مسوليت مضاعفي هم بر دوش اين موسسات مي‌گذارد.
موسسات نام‌نويسي و استخدام ارايه‌كنندگان مراقبت در خانه. اين موسسات به عنوان مراكز استخدام كار مي‌كنند و اكثرا گواهي رسمي ندارند و فعاليت آن‌ها به اين صورت است كه مشتري‌ها و مراجعين را با پرستاران، تراپيست‌ها، مددياران و غيره متصل مي‌كنند. گزينش، نظارت و پرداخت دستمزد به عهده خود شخص است.
ارايه كنندگان مستقل خدمات. شامل افراد مشغول در زمينه‌هاي مرتبط با مراقبت در خانه است كه توسط خود فرد بصورت خصوصي استخدام مي‌شوند. طبعا همه مسوليت‌ها با خود شخص است از جمله اطمينان حاصل كردن از گواهي‌هاي فرد ارايه كننده خدمات و قابل اعتماد بودن او. راه‌هاي گوناگوني براي تماس با اين افراد وجود دارد از جمله توصيه مسولان بيمارستان، آگهي‌هاي روزنامه، وبسايت‌ها و...
يادتان باشد كه بايد از وارد كردن شخصي كه براي اين كار انتخاب كرديد به داخل منزل خود راحت باشيد. براي اين منظور مي‌توانيد از مراقبت كنندگان بالقوه‌ي خود اين سوالات را بپرسيد:
چه مدتي است در زمينه مراقبت در خانه فعاليت مي‌كنيد؟ آيا موسسه يا مركز معتبري مي‌تواند فعاليت شما را تضمين كند؟ آيا تخصص خاصي در جنبه‌هاي گوناگون ارايه خدمات مراقبت در خانه داريد؟ (مثلا تغذيه) آيا در برخورد با كساني كه مبتلا به بيماري مشابه بوده‌اند تجربه‌اي داريد؟ در مواقع بحراني چگونه عمل مي‌كنيد؟ آيا برنامه مدوني براي ارايه خدمات خود داريد؟ و درصورت تغيير اين برنامه آيا خانواده را در جريان قرار مي‌دهيد؟ با چه بيمه‌هايي همكاري داريد؟ چگونه دستمزد خود را دريافت مي‌كنيد؟

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 6

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 69
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 18
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 21
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 77
  • بازدید ماه : 121
  • بازدید سال : 261
  • بازدید کلی : 23437
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    لینک های ویژه